14 Ocak 2012 Cumartesi

MİNİ BAR


Mini Bar Bakım ve Temizliği

Müşterilerin otelin servis departmanlarına bağımlı kalmaksızın içecek ihtiyacını karşılaması için odalara konulan küçük buzdolaplarına mini bar denir. 


Mini Bar Tanımı
Genellikle süit odalarda kullanılmakla beraber, günümüz otellerinde konfor standartlarının artmasıyla her tür oda tasarımında kullanılmaktadır. Otel odalarında bulunan en önemli eşyalardandır. Sade olarak konulabileceği gibi gömme dolaplar içinde de hizmete sunulmaktadır. Yiyecek ve içeceklerin bozulmadan saklanmasını sağlar. Genellikle konuğun ihtiyaç duyabileceği yiyecek ve içecekler, işletme tarafından belirli miktarda içerisine yerleştirilir.

Mini Bar Yüzey Özellikleri
Mini barın yapısı buzdolabının yapısıyla büyük benzerlikler göstermektedir. Gövde genellikle paslanmaz metalden yapılmaktadır. Üzerine elektro statik beyaz toz boya ile boyanmaktadır. Bununla beraber bazı ürünler gövde üzerine ahşap görünümlü kaplama addesiyle kaplanmaktadır.

Yüzey Özelliliğine Uygun Temizleme Yöntemleri :
Yüzey eğer metal ise hafif nemli bezle silinir ve daha sonra kuru bezle kurulanır. Eğer parlatılmak isteniyorsa özel parlatıcı kimyasallarla silinerek parlatılır. Yüzey ahşap görünümlü ise mini barın konulduğu dolap ılık suda ıslatılıp iyice sıkılan bir bezle tozu alınır. Eğer çok kirli ise özel cilalı ahşap yüzey temizleyici malzemelerle silinerek temizlenir.

Ayrıca mini barın içine herhangi bir şey dökülmüş ise deterjanlı süngerle silinip sonra kuru bir bezle kurulanarak temizlik bitirilir.

Mini Bar İçini Düzenleme

Kat Hizmetleri Bölümüne Bağlıysa Yapılan İşlemler

• Mini bar görevlisi, depodan mini bar malzemelerini ambar talep fişi kullanarak şefine imzalatmak suretiyle deposuna çeker.
• Çektiği malzemeleri mini bar içine yiyecek-içecek isimleri öne gelecek şekilde yerleştirir.
• Doldurduğu mini barları iyice kontrol ettikten sonra, her odaya mini bar üstüne iki nüshalı mini bar çeki bırakır.
• Misafirler kullansın veya kullanmasın mini bar hergün kontrol edilmelidir. Bu kontrolde yiyecek ve içeceklerin tarihleri ile kutuların hasarlı olup olmadığı kontrol edilir.
• Kontrolde misafirlerin bir şey kullandıkları tespit edilmişse, mini bar çekine yenilen veya içilen şeyler işlenir ve görevliler tarafından imzalanır. Çekin bir nüshası misafirin görmesi için odaya bırakılır, diğeri
ise hesap için alınır.
• C/O (check out- çıkış yapılan oda) yapan odalar resepsiyon tarafından mini bar görevlisine haber verilir. Mini bar görevlisi odaları derhal kontrol ederek tekrar eksikleri resepsiyona bildirir. Daha sonra
eksiklikleri gidererek yeni bir mini bar çeki koyar.
• Günlük kontrollerin sonunda, gün içinde satışı gerçekleşmiş bakım odalarına yazar kasa vasıtasıyla asmış olduğu adisyonları oda hesaplarına işler.
• C/O odalardan elde edilen satış ve gelirleri de kontrol ederek akşamüstü günlük raporlarını hazırlar. Gelirlerin dışında günlük kaçaklar varsa onları ve oda numaralarını yazar, nedenlerini bir tutanakla şefine iletir.
• Akşam saat 17.00 ile sabah saat 08.00 arası mini bar görevlisi olmadığı hallerde bu görevi gece görevli personel yapar ve gerekli notları sabah iletir.


Servis Bölümüne Bağlı İse Yapılan İşlemler
Günümüzde mini barların servis bölümüne fazlaca bağlı olmadığını görüyoruz. Buna sebep olarak da müşteri odasına oda görevlisinden başkalarının girmesinin güvenlik problemi oluşturması gösteriliyor. Eğer servise bağlı ise mini bar görevlisinin yapacağı işlemler yukarıda anlatıldığıyla paralellik gösteriyor.

Otel İle Müşterilerin Tartışmasını Akıllı Mini Bar Engelleyecek



 

Kayseri'de bir firma, 5 yıldızlı otellerde daha çok yaşanan, otel-müşteri tartışmasını dikkate alarak akıllı mini bar üretti. Piyasaya yeni sürülen ürün, özellikle Avrupa ülkelerinden yoğun talep buldu. 

Kaysu Dayanıklı Tüketim Malları ve Soğutma Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Filiz, firma olarak ARGE çalışmasına önem verdiklerini ve bunun sonucunu aldıklarını ifade etti. Mehmet Filiz, firmalarının ARGE bölümünün otellerde yaptığı araştırmada otel odasında bulunan mini bardaki içeceklerden dolayı otel görevlileri ile müşteri arasında tartışma ve hatta kavgaya kadar varan olayların olduğunu tespit ettiğini hatırlattı.

 

Odada bulunan mini bar içindeki içeceklerin içildiği veya içilmediği yönündeki tartışma, otelin içeceklerin parasını tahsil etmek istemesi bu olayları körüklediği belirlendi. Otellerden gelen şikayetler bununla da sınırlı değil. Otel görevlileri, bazı müşterilerin mini bardan alıp içtikleri içecekleri geri su doldurup koyduğunu belirledi. Ailece kalan müşterilerden, çocukların haber vermeden içeceklerden alıp içmesi gibi nedenler genelde tartışmayı başlatan en büyük nedenler arasında gösteriliyor.

Filiz, Norveçli ortak firmalarıyla hareket ederek, otellerin en büyük zararlarının odadaki mini barda bulunan içeceklerin ödenmeyen ücreti nedeniyle oluştuğunu ifade ediyor. Bu tespitin ve otellerden gelen talepleri dikkate aldıklarını vurgulayan Mehmet Filiz, Norveçli ortakları ile birlikte hareket ederek akıllı mini bar ürettiklerini anlattı. Filiz, yeni ürüne 'Vendig Mini Bar' adını verdikleri buzdolaplarından alınan içeceklerin, geliştirilen bir yazılım programı aracılığıyla resepsiyon görevlisinin bulunduğu bilgisayara kayıt edildiğini söyledi.

Mini bardan bir tuşla istediği içeceği alan müşteri, otel çıkışında hiçbir tartışma yaşamadan hangi ve kaç tane içecekten içilmişse ücretlendiriliyor ve ödemeyi yapıyor. Genelde mini bardaki su, cola, soda gibi içeceklerin çok pahalı olduğuna dikkat çeken Mehmet Filiz, bu fiyatların yüksek olmasının da otelin ücreti tahsil edememesinden kaynaklandığını belirtti. Filiz, yeni ürünle bu sorunu çözdüklerini hatırlattı.

Yeni ürün mini barla, müşteri otelden ayrılırken, odadaki içeceklerin tek tek sayılması, tartışma yaşanması, fiyatların pahalı olmasının önüne geçilmiş olacak.

Dayanıklı tüketim ürünlerinin büyük bir bölümünü ihraç eden Kaysu, Afrika, Ortadoğu ülkeleri, Amerika, Avrupa ülkelerinin tamamına geçen yıl 9 milyon dolar ihracat gerçekleştirmişti. Şirket, bu yıl ise 11 milyon dolar ihracat yapmayı planlıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder