• Bütün odalardaki havlu ve çarşaf gibi kumaşlar için yeniden kullanım programına başla.
• Az akan banyo duş başlıkları ve lavabo muslukları satın al.
• Az akan tuvalet ve rezervuar çözümleri kullan.
• Ziyaretçi odaları, lobi ve koridorlarda ekonomik floresan lambalar kullan, sık kullanılmayan alanlar için sensörler ya da zaman ayarlayıcılar tercih et.
• Yiyecek ve müşteri memnuniyetini artıracak ürünleri büyük hacimlerde al, örneğin saç ve vücut bakım ürünleri doldurulabilir şişelerde olsun.
• Otel personelini odalar boşken ışıkları, ısıtma ve havalandırma ekipmanlarını kapatması konusunda eğit. Ayrıca yaz aylarında perdeleri kapalı tutmalarını söyle.
• Isıtma ve soğutma maliyetini düşürmek, odalardaki parlaklığı azaltmak için pencereyi filmle kapla.
• Odalara gazete, beyaz kağıt, cam, alüminyum, plastik gibi.kullanılmış maddeleri dönüştüren sepetler koy.
• Geri dönüşümü artırmak için koyulabilecek bütün alanlara (havuz, mutfak, ofislere) geri dönüşüm çöp kutuları koy.
• Otelin ofis bölümlerinde ve müşterilerin konforunda kullanılan malzemelerin geri dönüştürülebilir malzemelerden olmasına dikkat et. Bu malzeme ve ürünlerle hatta şirketlerle ilgili listeye www.ciwmb.ca.gov/RCP/Search.asp ve http://www.plasticsresource.com/ adreslerinden ulaşabilirsin.
• Beyazlatılmamış ya da klor kullanılmadan beyazlatılmış kağıtlar, tüketildikten sonra tekrar dönüştürülen kağıt ürünler kullan.
• Otelde daha az zehirli temizleyiciler, boyalar ve böcek zehiri kullan. Bütün kimyasal maddelerin iyi havalandırılmış alanlarda depolandığından emin ol.
• Oteller için özel olarak üretilen az enerji tüketen aletler kullan. www.energystar.gov/index.cfm?c=hospitality.bus_hospitality bu adresten de enerji koruyan alet ve monitörler seçilebilir.
• Eski çamaşır makinalarını su ve enerjiyi koruyan modelleri ile değiştir.
• Otelin havuzu ya da sıcak havuzu varsa suyunu güneş enerji sistemlerini kullanarak ısıt ve eğer havuz kapalı bir alandaysa üzerini örtecek malzemeler kullan.
• Müşterilere bisiklet temin et ve toplu taşıma araçları konusunda bilgilendir.
• Müşterilere kumaştan peçete, cam fincan ya da seramik tabaklar gibi tekrar kullanılabilecek ürünlerle yiyecek-içecek servisi yap.
• Lobi, bar ve restoranlarda gündüzleri olabildiğinde gün ışığı kullan ve çatı pencereleri gerekiyorsa yap.
• Artık yemekleri ticari olmayan yerel bir kuruluşa bağışla ya da çürümüş organik maddeli gübre tenekesi kullan.
• Mümkünse mutfağa organik, yörede yetiştirilen yiyecekler al.
• Müşteriler için taze üretilen sebzelerden oluşan organik bir bahçe hazırla.
• Kuraklığa dirençli bitkiler bulundur ve biçilmiş peyzajı toprağa özgü örtü ile değiştir.
• Her müşteri için kullanılan kağıt sayısını en aza indir, örneğin faturaların boyutlarını küçült.
• Çıkış işaretlerini LED’li aydınlatmalar ile değiştir.
• Bakım planlarına filtre değişimi, kangal temizliği, termostat ayarı ve musluk ayarını ekle.
• Elektik ve su kullanımını kaydet ve eskileriyle birlikte izle. Sorunlar oluşup da faturalarda değişiklik gözlersen gerekli ekipmanları tamir et ya da değiştir.
• Enerji Yönetim Sistemi (EMS) kullanarak gerekli olmayan yerlerde aydınlatma ve havalandırma birimlerinin kullanımını engelle.
• Personelini çevre dostu uygulamalarla cesaretlendirecek programlar geliştir.
• Doğru bir izolasyon seç ve çatı kaplama malzemeni yansıtıcı olanlardan tercih et.
• Projeyi modellerken ya da inşa aşamasında daha önce kullanışmış ve dönüştürülmüş malzemeleri tercih et. Firma listeleri için www.ciwmb.ca.gov/RCP/Search.asp ve http://www.plasticsresource.com/ adreslerini kullanabilirsin.
• Soğutucu ya da su tankı gibi büyük çaplı mekanik bir değişiklikte mutlaka dış kaynaklara danış. Böylece büyük çaplı yatırımların maliyeti düşer, farklı alternatifler bilinir.
• Elektrik kullanan havalandırma ekipmanları yerine daha verimli olan ısı tulumbaları ya da diğer jeotermal teknolojileri kullan.
• Müşterilerden artan malzemeleri, eski mobilyaları ya da aletleri hayır kurumlarına bağışla.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder