6 Ocak 2012 Cuma

ULUSLARARASI STANDARTLAR

KONUK KONAKLAMA ALANLARI
1. ODA BOYUTLARI :

Double / ikiz odalar için önerilen minimum oda boyutları ( banyo , tuvalet girişi ve balkonlar hariç )

- Taban ( Kuruluşun yıldızına göre yükselebilir ) 12.25m(2)
- Tavan ortasında minimum yükseklik 2.7m(2)
- Minimum yükseklik duvar dışından ( Eğilimli Tavan ) 1.7m(2)


2. VERANDALAR VE BALKONLAR ( UYGUN YERLERDE ) :

- ( ** / *** ) Minimum ölçü , 3.6m(2) , temel eşyalar
- ( **** / ***** ) Daha büyük , daha iyi eşyalandırılmış alan sağlanır.

3. MOBİLYA ( KALİTE VE ESTETİK DEĞERLENDİRME DAHİL ) :

- Alez ve yastık kılıfı , temiz çarşaf , yastıklar ( min. her konuk için ) , iki battaniye ( istenirse extra ) veya yatak örtüsü
- Karyola ölçüleri ( */**/***) : 190cm x 90cm single
( **** / ***** ) : 200cm x 100cm single
- Yatak ( */**/***) : 12cm katı köpük veya daha iyisi
- Yatak (****/*****) : 15cm katı köpük veya iç çay
- Her konuk içim nir yan sehpa veya ikiz yataklar arasında bir tane
- Bir yazı masası veya desk ( ****/*****)
- Her konuk için bir sandalye
- Ahşap ızgara kapaklı / perdeli gardrop ve her konuk için altı askı
- Dolap içinde giyecekler için raflar veya çekmeceler
- Duvar aynası ( 90cm x 37cm min )
- Tuvalet masası ve aynası
- Kül tablası ( sigara içiliyorsa )
- Çöp kutusu ( yanan cinsten olmaması önerilir )
- Bagaj sehpası ( her konuk için bir tane önerilir )
- Yumuşak cinsten halılar veya yatak yanına her konuk için birer yolluk
- Kapıya asılmak üzere “ RAHATSIZ ETMEYİN “ kartı
- “ YANGIN DURUMUNDA “ ikaz kartı
- Her konuk için rahat birer koltuk (****/*****)
- Yatak örtüsü
- Yatak çarşafları her yeni konuk için değişmeli ve haftada en az bir kez değişmeli (*/**)
- Yatak çarşafları 2 günde bir değişmeli (***)
- Yatak çarşafları hergün değişmeli (****/*****)

4. ELEKTRİKLİ ARAÇ GEREÇ ( DENETMELERDE KONTROL EDİLMELİ )

- Prizler ( 15 A * ) voltaj göstergeli
- Uluslararası adaptör bulundurmalı (istenebilir)
- Ayrıca genel bir merkezi aydınlatma veya duvar lambası (girişten kontrollü) (15watt/m) Ampuller , süssüz ise abajurlu veya gölgelikli olmalı
- Her konuk için yatak başlarında bir okuma amaçlı aydınlatma olmalı
- Koltukların yanında aydınlatma (****/*****) olmalı
- Masa / desk ü<erinde veya üstünde aydınlatma olmalı (****/*****)
- Saç kurutma makinesi , radyo ve TV (****/*****) olmalı
- Çay pişirme kolaylıkları veya erken room servis (*****) olmalı
- Oda için buzdolabı / minibar (***/****/*****) olmalı

5. PENCERELER ( TABAN MİN. %5’ İ KADAR CAMLANDIRMA )

- Panjurları ve kalın perdeleri hesaba katmadan uyumak için planlanan bütün üniteler doğrudan gün ışığı alarak aydınlanıyor olmalı ( perde raylara takılmalı ipe değil )
- Böceklere karşı korunmak için telli olmalı ( veya tam havalandırmalı ) olmalı
- Perdesiz pencereler ışık geçirmez mat camdan olmalı
- Mat olmayan camlarda panjur olmalıdır (her konuğun özel yaşamı garanti altına alınmalı )

6. KAPILAR

- Anahtarla kilitlenebilir kapılar ve güvenlik zinciri olmalı
- Odalar numarandırılmalı veya işaretlendirilmelidir , böylelikle odaları bulmak ve diğer odalarla olan konumunu görmek mümkün olur

7. ISI KOŞULLARI / HAVALANDIRMA

Her oda , bu oda da kalan konuklar tarafından kontrol edilebilir rasyonel havalandırma sisteme sahip olmalıdır.

- Tavanda / duvarda veya hızlı ayaklı ayarlanabilir fanlar (*/**) bulunmalıdır
- Yazın soğutma – kışın ısıtma v.b. süreklilik A/C (***/****/****)


8. SIHHI TESİSAT

- Ortak kullanım olanakları (*/**) : özel banyosu olmayan her 4 oda için en az 1 ortak banto ve ayrı bir tuvalet en az 2’şer tane birisi bayanlar , birisi erkekler için. Bunların kilitlenebilir kapıları olmalıdır. Salon , mutfak veya resepsiyondan giriş olmamalıdır.
- Sıcak ve soğuk duyu olan lavabo , raf , havluluk , bütün odalarda bulunmalıdır.
- Özel olanaklar (***/****/*****) bütün odaların özel banyoları vardır. Yerler beton-mozaik , duvarlar pürüzsüz plaster boya , duş üniteleri ve lavabonun üstü fayanstır. Musluk , batarya vb. resortun derecesine uygun olmalıdır.


KONTROL LİSTESİ

- Minimum ölçü 3.7m ( Yükseklik ; duvarlar , bütün konul odaları için tavan ve taban döşemeleri )
- Lavabolarda sabunluk ve kullanılmış sabun
- Lavabo ve banyo giderlerinde süzgeç , gider kapağı
- Lavabonun üzerinde ışıklandırılmış ayna ( 100x. Ampul )
- Traş makinesi için priz 220/110v. ( Voltaj belirtilmeli )
- Bütün prizler kapaklı ve banyo dışında
- Ayaklı klozet
- Kapaklı bir su rezervuarı , 24 saat çalışır sifon
- Kapaklı bir klozet
- Tuvalet tutacağı ve kağıdı
- Görülebilir bir yerde yedek tuvalet kağıdı
- Tuvalet fırçası ve tutacağı
- Kapaklı çöp kovası
- Duş kabini , süzgeçli bir başlık ve kapı /perde veya
- Küvet , batarya ve buna bağlı duş başlığı , perde,küvet içi paspas ve güvenlik için tutacak
- Havluluk / elbise askıları
- Tuvalet malzemesi rafı
- Her konuk için ayrı bir ağız yıkama bardağı

Her yeni konuk için yeni havlu değiştirme :
- El havlusu ( her konuk için bir tane ) 60cm x 120cm min.
- Banyo havlusu ( her konuk için bir tane ) 80cm x 150cm min.
- Banyo paspası
- (*) haftada en az bir defa değiştirilecek
- (**) Gerektiğinde değiştirilecek veya an az gün aşırı
- (***+) Günlük değiştirilecek
- Telli pencereler ( taban ginişliğinin %10 kadar *) veya havalandırma vantilatörü
- Genel aydınlatma ( 100 wat *)

9. Konuk Malzemeleri :

- Sabun , her konuk için bir tane ( kullanılmamış )
- (***+) Şampuan , banyo sabunu
- (****+) Kağıt mendil , el kremi v.b.
- Acil konuk gereksinimleri
- İçme suyu , sürahi , termos ve her konuk için bir bardak
- Su hergün veya istendikçe yenilenmeli
- (****+) Kırtasiye : Zarf ve mektıp kağıdı
- Acil Aydınlatma : El lambası , mum ve kibrit.
- Eğer isteniyorsa sivrisineklerden korunmak için bir cibinlik

10. Servis :

- Bütün oda ve banyolar her gün temizlenmeli , her gün servis istenilmeyen apartlar hariç.
- (****/*****) Yatak açma servisi.

11. Bilgi Verme :

Bilgiler tur şirketleri tarafından sağlansa da işletmelerin , konuklarına şu konularda bilgi vermesi gerekir.

- Özel ilave veya ödemeler
- Sunulan özel aktivitelerin duyurusu , örneğin ; yürüyüş turları .
- Otelin kuralları ; giyim kuralları ; hükümet kuralları ( bar saatleri , yöresel köy ziyaretleri , fatura ödemeleri v.b. )
- Çevre bakımı ; tasarrufu.
- Yemek saatleri Rest. Ve bar servis oranları ( eğer dahil değilse ).
- Mini bar fiyat listesi

12. Personel Sayısı (Bütün Departmanlar):

Bütün katagorilerdeki otel ve işletmeler beklenen servis standartlarına uygun olarak yeterli personele sahip olmalıdır (önerilen min. Personel sayısı )

- (*/**) Konaklama yapılan her bölümiçin 0.9 personel
- (***) Konaklama yapılan her bölüm için 1.5 personel.
- (****>) Konaklama yapılan her bölüm için 2.0 personel.

13. Eğitim / Nitelikler :

Müdürler ve supervisorlar profesyonel niteliklerin neler olduğunu bilmeli veya görevlerini çalışma standartlarına uygun bir tarzda yerine deneyim veya sahip olmalıdırlar.

- Bütün personelin uyum eğitimi ve temel çalışmaların eğitimini almış olması gerekir ( Kişisel hijyen , yangın önleme , ilk yardım gibi ).
- Bölüm liderleri , müdürleri ilave eğitim almalı veya sorumluluklarına uygun seviyede deneyime sahip olmalıdırlar.

14. Yabancı Dil Becerileri :

- Her kuruluş içinde , derecesine de bağlı plarak , personel turistlerle iletişim kurabilmelidir. Ana personel en az iki dil bilmeli ve yabancı konukların çoğunluğunun kullandığı bir dili konuşabilmelidir.
- (*/**/***) İki dil bilenlerden oluşan yönetim , önbüro personeli ve tur liderleri.
- (****) yukarıdaki gibi. Ayrıca bütün ana personel. Şef garson , şef barman , housekeeper ve kat şefleri , acenta temsilcisi ve tur rehberleri .
- (*****) Konuklarla karşı karşıya gelen bütün personel etkin bir iletişim krabilmeli.

15. Görünüm , Giyim ve Kişisel Hijyen :

- Bütün kat hizmetleri personeli , konuklarla ilişkiler konusunda uyum eğitimine katılmış olmalıdır.
- Bütün konuklarla ilişkide olan persoenl iyi bir şekilde giyinmeli , aşırı saç modelleri , elbise ve takılardan kaçınmalıdır.
- Departman üniformaları biçim ve kalite olarak servis standartlarını yansıtır bir biçimde olmalıdır.

16. Otelde Konaklayan Personel İçin Konaklama Olanakları :

- Temiz ve iyi planlanmış yemek ve dinlenme olanakları bulunan yerlerç
- Uyuma bölümleri , düzgün düzgün yatak/ranza ve soyunma dolapları ( her biri için bir tane )
- Çamaşırhaneye kolay ulaşım ve çamaşırları kurutmak için sağlanan kolaylıklar
- Duşlara giriş

17. Personel Çamaşırları ve Tuvalet Olanakları ( Bütün Personel ) :

- Otelde kalsın kalmasın bütün personel için yeterli ve bakımı iyi yapılan tuvaletler ve yıkama kolaylıkları
- Tuvalet kağıdı , lavabo , sıcak / soğuk ve su sabun temini
- Duş ünitelere giriş

18. Özel Personel Gereksinimleri :

Doğa içinde yalnız kalmış bazı işletmeler göz önüne alındığında , bunların şehir otellerine nazaran , daha çok kendi kendilerine yetişebilen işletmeler olmaları gerekmektedir. Bu da , konukların güvenliğini başarıyla sağlamak ve bu görevleri başarıyla yapmak için bazı özel yetenekli personele gereksinim duyulduğu anlamına gelir.

- Çok iyi yetiştirilmiş ilk yardım elemanı , hemşire ve otelde konaklayan doktor.
- Yetişmiş bir yangın görevlisi
- Nitelikli ve aklı başında bir şöför , özellikle gece kullanımında deneyimli
- Yetenekli yüzücüler / can kurtaranlar , yeniden diriltme teknikleri konusunda eğitim almış kimseler
- Yetenekli teknik eleman , görünüşte , akla gelebilecek bütün bakım işleri , artı araba tamiri , elektrik ve soğutma ile ilgili donanımlar , tesisat işleri vb.

19. Yaya Yolları

- Patika ve yürüyüş yolları ; düzenlenmiş kum , taş , tuğla gibi doğal malzemelerden . Çukurlardan , açıktaki ağaç köklerinden arınmış ve akşamları çok iyi aydınlatılmış almalı.
- Sarkan ağaç dalları , konukların rahatça geçebilmeleri , baş ve göz yaralanmalarını engellemek için , patika yolların kenarlarında 2 m boşlukta kalacak şekilde bulunmalıdır.
- Konukların taşıtları için güvenli park alanları bulunmalı.

20. Yangın Önleme , Turistik Kuruluşlar Yangınla İlgili Bütün Yasal Talimaltlara Uymalıdırlar:

Özellikle , inşaatlarda doğal ahşap malzemeler kullanan resortlar bu malzemeler aşınabildiklerinden yüksek yangın riski taşırlar. Yangın söndürücü araç – gereçler ve yol gösterici bilgiler hazırlanmalıdır. Yeterli miktarda yangın araçları ve yangınla savaş malzemelerinin bulundukları yerler göze çarpıcı bir şekilde belirtilmelidir. Tüm araç , gereç herzaman belediyenin belediyenin yangınları önleme / güvenlik kuralları uyarınca , çok iyi vaziyette bulunmalı ve bu şekilde saklanmalıdır.

- Yangın Alarmı
- Tüm otel alanı içerisinde , enerji biriminde , yakıt tanklarının dolum alanlarında , açıkta tutlmalıdır.
- Yangın söndürücüler her yıl kontro edilmelidir
- Yangım durumunda yapılacaklar , tüm konuk odalarında , çalışma alanlarında bulunmladır.
- Güvenli alanlarve yangın çıkışları açıkça belitilmeli
- Personeolin yangından korunma ve yangınla müzadele temel eğitimden geçtiğinden kanıtlanması
- Yangın ile ilgili son tatbikatların yapıldığını kanıtlanması.

21. Elektrik Temini :

- Tüm elektrik olanakları , bölgesel elektrik güvenlik kurallarına göre hazırlamalı ve bakılmalıdır.
- Tüm kablolar kısa devre olasılığına karşı garantiye alınmalıdır.
- Tüm yeraltı dağıtım kabloları 0.75m derinlikte ve uygun koruma altına alınmalıdır.
- Açık alanlardaki güç kaynakları suya dayanıklı ve su geçirmez olmolmalıdır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder