6 Ocak 2012 Cuma

İMAJ VE İLETİŞİM

İMAJ VE İLETİŞİM KANALLARI :

- Bireysel başarı günümüzde sadece en iyi okulu bitirmek, en etkili bölümde başarılı olmak ve en bilinen yerde çalışmak gibi kavramları tamamıyla kapsamıyor.

- Bireylerin artık sadece başarılı bir kurumun ismi altında yatan imajına katılmaları da yetmiyor.

- Önemli olan, kişinin kendi “bireysel“ yani “profesyonel imajı”nın ne olduğunun bilincinde olmasıdır.

- İster insan, isterse kurumlar veya fikirlerde “imaj”, bir olay ve durumun kafamızda bıraktığı olumlu veya olumsuz etkiyle oluşan izlenimlerdir.



- “GÖRDÜKLERİMİZ ALGILAMAMIZDA EN ÖNEMLİ ETKENDİR”.

 


KURUMLARDA İMAJ :

- Kurumların her gün değişen dünyanın dinamiğine başarılı bir biçimde ayak uydurabilmek için “imaj değişimi” çalışmaları içinde olduklarını görmekteyiz.

- Bir şirketin logosunu değiştirmekten tutun, şirket içi görüntünün yenilenmesi veya medya kanallarıyla verilecek her türlü reklam ve yeni geliştirilen müşteri odaklı projeler imaj değişimi çalışmalarını oluşturur.


KİŞİSEL İMAJ :

- Çalışana verilen değerin üstün olduğu ve müşteri odaklı çalışılan günümüzde, imaj çeşitleri içerisinde kişisel ve kurumsal imajın birbirleriyle olan ilişkisi gitgide önem taşımaktadır.

Çünkü;

· Birey dışarıya yansıttığı kişisel imajıyla kurumu da temsil etmektedir.

· Dışarıya verilen imaj, çalışılan kurumun kimliğinin zarar görmesi ya da başarılı olması üzerinde en etkili rolü oynayacaktır.

KİŞİSEL İMAJDA NELER ÖNEMLİDİR:

- Konuşma Stili,

- Dinleme Stili,

- Giyiniş Tarzı,

- Davranışların tümü,

- Kişisel becerilerle kurulan iletişimler.



BİREY – KURUM İLİŞKİSİ:

- Bireyler, kurum imajının en güzel taşıyıcısıdır.

- Çalışanların ihtiyaçlarını farkeden ve karşılamak üzere çalışmalar yapan işletmeler, çalışanların motivasyon ve verimliliğinin artması üzerinde etkilidir.

- Çalışanlar kendileri için birşeyler yapıldığını gördükçe kurumuna ve görevine sahip çıkacaktır.

- Bu imajın sağlam temeller üzerine oturtulması tamamen kurum – çalışan ilişkilerine bağlıdır.


BİREYSEL İMAJIN FARKINDA OLUNMASI İÇİN NELER YAPILABİLİR?

A) Öncelikle bireylerin sözlü ve sözsüz becerilerin farkında olması gerekir.

Sözlü beceriler;

· Bireysel düşüncelerin doğru mesajlarla iletilmesi, bireyin kendini kolayca ifade edebilmesi anlamını taşır.

· Sadece duymak ile karşılık vermek değil, dinleyerek doğru mesajları vermek de önemlidir.

· Bireyin neyi, nasıl ifade ettiği, konuşma gücüne ve kullandığı kelimelere bağlıdır.

· Karşımızdaki kişinin ne anlatmak istediğini tam ve doğru anlayarak karşılık vermek, sözel ifadelerimizle karşımızdaki bireye dinlediğimizi ve anladığımızı ifade etmektir.

· Psikolog Carl Rogers’a göre insanın iletişim kopukluğu yaratmasının en büyük nedeni: “etkili ve becerikli bir biçimde dinleme ve diğer kişiyi anlama başarısızlığının bir sonucudur.

Sözsüz beceriler :

· Sözlü ifadelerimizin yanısıra sözsüz olarak ilettiklerimizin tamamıdır.

· Sözlü ifadelerden daha etkilidir.

· Duyguların, heyecanların iletiminde en kuvvetli unsurdur.

· Anlatılmak istenenin % 80’i sözsüz mesajda anlatılır.

· Kendine güvenen kişiler rahattırlar. Daha iyi iletişim kurarlar.

· Kendine güvenmeyen kişiler, mutsuzdurlar. İyi iletişim kuramazlar.


B) İLK İZLENİM :

- Bireyi ilk gördüğümüzde sözsüz iletileriyle aldığımız mesajlar kafamızda bir algılama oluşturur ve bu ilk olumlu veya olumsuz algılama daha sonraları kolay kolay kafamızda değiştirilemez.

- Bu nedenden dolayı gerek sosyal yaşamımızda ve gerekse iş yaşamımızda bu konuya önem vermek gerekir.

- İlk izlenim, değişik araştırmalara göre 7 saniyeden 4 dakikaya kadar süren bir sürede oluşur.

- Sözsüz iletişimde ilk izlenim:

· Görüntü,

· Giyiniş tarzı,

· El ve kol hareketleri,

· Mimikler,

· Konuşma biçimi,

· Dokunma,

· Zamana verilen değer,

· Yüz ifadesi,

· Göz ifadesi gibi mesajları kapsar ve iletişimin her alanında izlenir.



“İMAJ ASLA KOPYA EDİLEMEZ”.

“SAĞLAM BİR BAŞARI VE DEVAMI İÇİN, KENDİ İMAJIMIZIN FARKINDA OLMALIYIZ”.


K A Z A N M A   Ş A N S I    T A M A M I Y L A    B İ R E Y İ N    K E N D İ    E L İ N D E D İ R .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder