İMAJ VE İLETİŞİM KANALLARI :
- Bireysel başarı günümüzde sadece en iyi okulu bitirmek, en etkili bölümde başarılı olmak ve en bilinen yerde çalışmak gibi kavramları tamamıyla kapsamıyor.
- Bireylerin artık sadece başarılı bir kurumun ismi altında yatan imajına katılmaları da yetmiyor.
- Önemli olan, kişinin kendi “bireysel“ yani “profesyonel imajı”nın ne olduğunun bilincinde olmasıdır.
- İster insan, isterse kurumlar veya fikirlerde “imaj”, bir olay ve durumun kafamızda bıraktığı olumlu veya olumsuz etkiyle oluşan izlenimlerdir.
- “GÖRDÜKLERİMİZ ALGILAMAMIZDA EN ÖNEMLİ ETKENDİR”.
KURUMLARDA İMAJ :
- Kurumların her gün değişen dünyanın dinamiğine başarılı bir biçimde ayak uydurabilmek için “imaj değişimi” çalışmaları içinde olduklarını görmekteyiz.
- Bir şirketin logosunu değiştirmekten tutun, şirket içi görüntünün yenilenmesi veya medya kanallarıyla verilecek her türlü reklam ve yeni geliştirilen müşteri odaklı projeler imaj değişimi çalışmalarını oluşturur.
KİŞİSEL İMAJ :
- Çalışana verilen değerin üstün olduğu ve müşteri odaklı çalışılan günümüzde, imaj çeşitleri içerisinde kişisel ve kurumsal imajın birbirleriyle olan ilişkisi gitgide önem taşımaktadır.
Çünkü;
· Birey dışarıya yansıttığı kişisel imajıyla kurumu da temsil etmektedir.
· Dışarıya verilen imaj, çalışılan kurumun kimliğinin zarar görmesi ya da başarılı olması üzerinde en etkili rolü oynayacaktır.
KİŞİSEL İMAJDA NELER ÖNEMLİDİR:
- Konuşma Stili,
- Dinleme Stili,
- Giyiniş Tarzı,
- Davranışların tümü,
- Kişisel becerilerle kurulan iletişimler.
BİREY – KURUM İLİŞKİSİ:
- Bireyler, kurum imajının en güzel taşıyıcısıdır.
- Çalışanların ihtiyaçlarını farkeden ve karşılamak üzere çalışmalar yapan işletmeler, çalışanların motivasyon ve verimliliğinin artması üzerinde etkilidir.
- Çalışanlar kendileri için birşeyler yapıldığını gördükçe kurumuna ve görevine sahip çıkacaktır.
- Bu imajın sağlam temeller üzerine oturtulması tamamen kurum – çalışan ilişkilerine bağlıdır.
BİREYSEL İMAJIN FARKINDA OLUNMASI İÇİN NELER YAPILABİLİR?
A) Öncelikle bireylerin sözlü ve sözsüz becerilerin farkında olması gerekir.
Sözlü beceriler;
· Bireysel düşüncelerin doğru mesajlarla iletilmesi, bireyin kendini kolayca ifade edebilmesi anlamını taşır.
· Sadece duymak ile karşılık vermek değil, dinleyerek doğru mesajları vermek de önemlidir.
· Bireyin neyi, nasıl ifade ettiği, konuşma gücüne ve kullandığı kelimelere bağlıdır.
· Karşımızdaki kişinin ne anlatmak istediğini tam ve doğru anlayarak karşılık vermek, sözel ifadelerimizle karşımızdaki bireye dinlediğimizi ve anladığımızı ifade etmektir.
· Psikolog Carl Rogers’a göre insanın iletişim kopukluğu yaratmasının en büyük nedeni: “etkili ve becerikli bir biçimde dinleme ve diğer kişiyi anlama başarısızlığının bir sonucudur.
Sözsüz beceriler :
· Sözlü ifadelerimizin yanısıra sözsüz olarak ilettiklerimizin tamamıdır.
· Sözlü ifadelerden daha etkilidir.
· Duyguların, heyecanların iletiminde en kuvvetli unsurdur.
· Anlatılmak istenenin % 80’i sözsüz mesajda anlatılır.
· Kendine güvenen kişiler rahattırlar. Daha iyi iletişim kurarlar.
· Kendine güvenmeyen kişiler, mutsuzdurlar. İyi iletişim kuramazlar.
B) İLK İZLENİM :
- Bireyi ilk gördüğümüzde sözsüz iletileriyle aldığımız mesajlar kafamızda bir algılama oluşturur ve bu ilk olumlu veya olumsuz algılama daha sonraları kolay kolay kafamızda değiştirilemez.
- Bu nedenden dolayı gerek sosyal yaşamımızda ve gerekse iş yaşamımızda bu konuya önem vermek gerekir.
- İlk izlenim, değişik araştırmalara göre 7 saniyeden 4 dakikaya kadar süren bir sürede oluşur.
- Sözsüz iletişimde ilk izlenim:
· Görüntü,
· Giyiniş tarzı,
· El ve kol hareketleri,
· Mimikler,
· Konuşma biçimi,
· Dokunma,
· Zamana verilen değer,
· Yüz ifadesi,
· Göz ifadesi gibi mesajları kapsar ve iletişimin her alanında izlenir.
“İMAJ ASLA KOPYA EDİLEMEZ”.
“SAĞLAM BİR BAŞARI VE DEVAMI İÇİN, KENDİ İMAJIMIZIN FARKINDA OLMALIYIZ”.
K A Z A N M A Ş A N S I T A M A M I Y L A B İ R E Y İ N K E N D İ E L İ N D E D İ R .
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder