1.
İngilizce blog tutun: Adınızı ya da kişisel bilgilerinizi
yazmak zorunda değilsiniz. Elle tutulur yazılar girmek zorunda da değilsiniz.
Yapmanız gereken sadece içinizden geçeni yazmak. Bir gün boyunca yaptığınız
şeyleri de yazabilirsiniz, memleket gündemine ilişkin bir haberi de
irdeleyebilirsiniz, sevdiğiniz bir şarkıcının yeni çıkan albümünden de
bahsedebilirsiniz. Unutmayın İngilizce yazmak kelime dağarcığınızı
geliştirecektir.
2.
İngilizce tavsiyelere abone olun: İnternette
bulabileceğiniz İngilizce öğreten siteler haftalık ya da aylık mail göndermek
için size öneride bulunurlar. Sakın kaçırmayın..
3.
İngilizce müzik dinleyin: İngilizce müzik
dinleyerek hem keyifli vakit geçirebilir hem de şarkı sözlerini anlamaya
çabalayabilirsiniz. Anlamadığınız yerlerde dinlediğiniz şarkının sözlerini
indirerek inceleyebilir, şarkı arka fonda çalarken siz şarkı sözlerini okuyarak
şarkıya eşlik edebilirsiniz.
4.
Türkçe okuduğunuz bir kitabın İngilizce'sini de okuyun: Daha önce
Türkçe'sini okuduğunuz bir kitabın İngilizce'sini okumak okuduğunuz metni
anlamanızı kolaylaştıracaktır.
5.
Çok fazla diyalog içeren bir kitap okuyun: Çok fazla diyalog
içeren bir kitap okumak size İngilizce konuşurken yardımcı olacaktır.
6.
İngilizce çizgi-roman okuyun: İngilizce
çizgi-roman okumak basit ve anlaşılır diyaloglar nedeniyle hem yararlı hem de
zevkli olacaktır. Diyalogları tamamıyla anlamasanız dahi kareler size bu konuda
yardımcı olacak ve anlamı pekiştirecektir.
7.
Arkadaşlarınıza ya da çocuklarınıza İngilizce öğretin: Evet evet
çekinmeyin, öğretmen olmayabilirsiniz ancak bir kitabı takip ederek anlattıktan
sonra ve emin olmadığınız şeyleri çekinmeden söyledikten sonra pekala sizde iyi
bir öğretmen olabilirsiniz. Bildiklerinizi aktararak hem tekrar yapmış olacak
hem de derse hazırlanacağınız için İngilizce çalışmak için size iyi bir fırsat
doğacak.
8.
İşvereninizden İngilizce ders talep edin: İşyerinde İngilizce
konuşmuyor olabilirsiniz. Ancak işyerindeki arkadaşlarınızla birlikte İngilizce
dersleri almak hem kendinize olan güveninizi artıracak hem de işyerindeki
gergin atmosferi bir süreliğine de olsa dağıtacaktır.
9.
İngilizce radyo istasyonları dinleyin: Sadece İngilizce'de
değil her dilde dinlemek çok önemlidir. Eğer İngilizcenin peşini bırakmamaya
niyetliyseniz mutlaka ama mutlaka İngilizce yayın yapan radyo istasyonlarından
yararlanmalısınız. Bu sayede "listening"iniz gelişecek ve konuşulan
İngilizce'ye daha yakın olacaksınız.
10.
İngilizce düşünün: Bu ilk başta zor olsa bile uygulamayı
başardıktan sonra oldukça yararlı olacak. Siyaset düşünün demiyorum ayakkabılarınızı
bağlarken İngilizce "Ayakkabımı bağlıyorum" demeniz yetecektir.
11.
İngilizce alt yazılı filmler izleyin: İzlediğiniz
filmleri İngilizce alt yazı ile izlemeye dikkat edin. Eğer bir DVD oynatıcınız
varsa satın alacağınız bütün filmleri İngilizce alt yazı ile izleme şansınız
var demektir.
12.
İngilizce düzeyiniz hakkında gerçekçi olun: Dil öğrenimi uzun
zaman alan bir süreç bu nedenle sakın acele etmeyin. İngilizce düzeyiniz
Pre-Intermediate ise siz kendinizi Elemantary olarak kabul edin. Böylece daha
çok çalışacaksınız.
13.
İngilizce - İngilizce sözlük kullanın: Dil öğreniminde
size en büyük katkıyı sözlükler sağlayacaktır. Kullandığınız sözcüğün İngilizce
- İngilizce sözlük olmasına dikkat edin. İlk başlarda kelimeleri
anlamlandırmakta zorluk çekseniz bile ileride çok faydasını göreceksiniz.
14.
İngilizce yazılmış çocuk kitapları okuyun: Yaşınız ne olursa
olsun eğer bu dili öğrenmeye niyetlendiyseniz çocuk kitapları okuyun. Emin olun
çocuk kitapları dil öğreniminde çok etkililer.
15.
Kelime listesi oluşturun: Bilmediğiniz
kelimelerden oluşan bir kelime listeniz olsun. Listedeki kelimeleri öğrendikçe
listenizi yenileyerek başka kelimeler ekleyin.
16.
Kelime listenizi yanınızda taşıyın: Oluştuduğunuz bu
kelime listesini mutlaka yanınızda taşıyın. Günde 3-4 sefer bakmak baktığınız
kelimelerin hepsini ezberlemenize yetmesede göz aşinalığı yaratacaktır.
17.
Chat yapın: Kız ya da erkek arkadaş edinmek için değil
İngilizce'nizi geliştirmek için chat sitelerini kullanın. Bu amaçla açılmış bir
çok internet sitesi bulabilirsiniz. Yazarken seri olmaya çalışın.
18.
Öğrenmek istediğiniz kelimeleri resimlerle iliştirin: Öğrenmek
istediğiniz kelimeleri çizimlerle iliştirin. Araba kelimesi için bir araba
çizin. Çiziminizin kötü oluşu kimin umrunda!
19.
Sınava girin: İngilizce dendiğinde ilk akla gelen TOEFL,
TOEIC, IELTS ya da FCE gibi sınavlara girin. Kendinize bir hedef
belirlediğinizde hedefe ulaşmanız daha kolay olacaktır.
TANIŞMA
Welcome-
hoşgeldiniz
Hello/hi/hey -
merhaba
How are you? - nasılsın?
Thanks,I am fine,and you - teşekkürler,ben iyiyim,ya siz
Good morning / good afternoon / good evening - günaydın / iyi günler / iyi akşamlar
what is your name? - adınız ne?
Nice to meet you - tanıştığımıza sevindim
Take care of yourself - kendine iyi bak
How are you? - nasılsın?
Thanks,I am fine,and you - teşekkürler,ben iyiyim,ya siz
Good morning / good afternoon / good evening - günaydın / iyi günler / iyi akşamlar
what is your name? - adınız ne?
Nice to meet you - tanıştığımıza sevindim
Take care of yourself - kendine iyi bak
Good bye -
güle güle
Have a nice day - iyi günler
YER, YÖN SORMA
- I am lost - kayboldum
- Can you help me? - bana yardım edebilir misiniz?
- Where is here? - burası neresi?
- Where is the post office? - postane nerede?
- Is there any restaurant here? - burada hiç restaurant var mı?
- Sorry,I don't know - üzgünüm,bilmiyorum
- How can I get to the hospital? - hastaneye nasıl ulaşabilirim
- Can you show me the way to the stadium? - bana stadyum yolunu gösterebilir misiniz?
- Go straight on - dümdüz git
- Turn right-left - sağa-sola dön
- It is the first street on the right - o sağdaki ilk caddede
DAVET
- Are you ready - hazır mısın?
- Let's go - gidelim
- What are you doing tonight? - bu akşam ne yapıyorsun?
- Are you free tomorrow? - yarın boş musun?
- Shall we go to the cinema? - sinemaya gidelim mi?
- Would you like to to come with me? - benimle gelmek ister misin?
- Do you want me to take you? - seni almamı ister misin?
- Would you like to dance with me? - benimle dans etmek ister misin~miydin?
- I would like to come - gelmek isterdim~im
- What about going concert - Konsere gitmeye ne dersin
Have a nice day - iyi günler
YER, YÖN SORMA
- I am lost - kayboldum
- Can you help me? - bana yardım edebilir misiniz?
- Where is here? - burası neresi?
- Where is the post office? - postane nerede?
- Is there any restaurant here? - burada hiç restaurant var mı?
- Sorry,I don't know - üzgünüm,bilmiyorum
- How can I get to the hospital? - hastaneye nasıl ulaşabilirim
- Can you show me the way to the stadium? - bana stadyum yolunu gösterebilir misiniz?
- Go straight on - dümdüz git
- Turn right-left - sağa-sola dön
- It is the first street on the right - o sağdaki ilk caddede
DAVET
- Are you ready - hazır mısın?
- Let's go - gidelim
- What are you doing tonight? - bu akşam ne yapıyorsun?
- Are you free tomorrow? - yarın boş musun?
- Shall we go to the cinema? - sinemaya gidelim mi?
- Would you like to to come with me? - benimle gelmek ister misin?
- Do you want me to take you? - seni almamı ister misin?
- Would you like to dance with me? - benimle dans etmek ister misin~miydin?
- I would like to come - gelmek isterdim~im
- What about going concert - Konsere gitmeye ne dersin
SECTION I :
İngilizcede cümleler iki temel yapıya uygun olarak kurulur ve kullanılır.
İngilizcede cümleler iki temel yapıya uygun olarak kurulur ve kullanılır.
1-
İSİM CÜMLELERİ
2- FİİL CÜMLELERİ
2- FİİL CÜMLELERİ
1- İSİM CÜMLELERİ: Bir ismi ,bir varlığı tanıtan
cümlelerdir.
Example: This is a book, That is a pencil, She is a nurse, He is a doctor, It is a cat ,I am a teacher, ....
Ayrıca bu isimleri daha iyi anlatabilmek için , hangi isimden bahsettiğimizi detaylı bir biçimde anlatabilmek için Sıfatlardan faydalanırız.
Ex: This is a book This is a red book This is a red and thick book This is a red ,thick and expensive book
Şimdi bahsettiğimiz kitabın kırmızı,kalın ve pahalı bir kitap oldugunu anlıyoruz.
Yukarıdaki cümler This ve That işaret zamiri ile kullanılacağı gibi Şahıs zamirleri ile kullanılabilir.
Example: This is a book, That is a pencil, She is a nurse, He is a doctor, It is a cat ,I am a teacher, ....
Ayrıca bu isimleri daha iyi anlatabilmek için , hangi isimden bahsettiğimizi detaylı bir biçimde anlatabilmek için Sıfatlardan faydalanırız.
Ex: This is a book This is a red book This is a red and thick book This is a red ,thick and expensive book
Şimdi bahsettiğimiz kitabın kırmızı,kalın ve pahalı bir kitap oldugunu anlıyoruz.
Yukarıdaki cümler This ve That işaret zamiri ile kullanılacağı gibi Şahıs zamirleri ile kullanılabilir.
I › AM
YOU › ARE
HE › IS
SHE › İS
IT › İS
WE › ARE
YOU › ARE
THEY › ARE
EX: I am a student : Ben öğrenciyim.
You are a teacher. : Sen öğretmensin.
He is a doctor. : O doktordur.
She is a nurse. : O hemşiredir.
It is a cat. : O kedidir.
We are teachers. : Biz öğretmeniz.
You are doctors : Siz doktorsunuz.
They are students. : Onlar öğrencidir.
They are tables. : Onlar masadır.
SORU YAPMA : QUESTİON FORM:
Yukarıdaki cümleleri soru haline getirmek için yardımcı fiili ( Am, İs, Are) Başa getiririz.
This is a book › Is this a book ?
That is a pen › İs that a pen ?
She is a nurse › İs she a nurse ?
Bu cümleleri olumsuz yapmak için ise yardımcı fiilden sonra ( NOT) getirilir.
They are students. › They are not students.
We are teachers. › We are not teachers.
Olumsuz yaparken genellikle “Not” Yardımcı fiille kaynaşır. “İsn’t, aren’t” halini alır.
SECTİON II:
ÇOĞUL YAPMA KURALLARI:
İngilizcede bir ismi çoğul yapmak için değişik kurallar uygulanır.
1. Genellikle bir ismi çoğul yaparken ismin sonuna “ S ” eklenir.
Book › Books, Cat › Cats , Toy › Toys , Door › Doors
2. Sonu, “ O ,X ,CH , SH , SS , “ Gibi harflerle biten kelimeleri çoğul yaparken ismin sonuna “ ES” eklenir.
Box ›Boxes, Tomato › Tomatoes, Brush › Brushes, Glass › Glasses , Church › Churches
Exceptions: İstisnalar:
İngilizceye yabancı dillerden geçen kelimeler ile “ O” dan önceki harf sesli bir harf ise sadece “ S “ gelir.
Piano › Pianos, Photo › Photos , Dynamo › Dynamos, Kilo › Kilos, Porfolio › Portfolios, Studio › Studios, Radio ›Radios.
3. Sonu “ Y “ ile biten kelimelerde “Y”den önceki harf sesli ise ismin sonuna “ S “ gelir.
Toy › Toys , Boy › Boys , Key › Keys , Donkey › Donkeys.
Ancak sonu “ Y ” ile bittiği halde “ Y “ den önceki harf sessiz ise “ Y “ kalkar ,ismin sonuna “ İES” eklenir.
Lady › Laides, Baby › Babies , City › Cities , Story › Stories
4. Sonu “ F, FE “ ile biten kelimelerde ise “F” kalkar, ismin sonuna “ VES” eklenir.
Wife › Wives , Knife › Knives , Shelf › Shelves , Wolf › Wolves , Life › Lives
Bazı isimler “F,FE” ile bittiği halde sadece “ S “ eklenir.
Blief › Bliefs , Cliff › Cliffs , Roof › Roofs , Proof › Proofs
5. Bazı isimlerin çoğul yapılması ise içlerindeki sesli harflerin değişmesi ile olur.
Man ®Men , Woman ® Women , Foot ®Feet , Goose®Geese, Mouse ® Mice , Tooth ® Teeth,
6. Bazı balık ve hayvanların isimlerinin tekil halleri çoğul anlam verir.
Sheep (koyun) ®Sheep (koyunlar), Fish (Balık) ® Fish (Balıklar), Swine(Domuz) ® Domuzlar, Trout(Alabalık) ® Trout (Alabalıklar)
7. Bazı isimler her zaman TEKİL haldedir , ÇOĞUL Olamaz .
Advice(Öğüt, Tavsiye), Baggage( Bagaj), Furniture(Mobilya), İnformation (Bilgi) , News (Haber) , Rubbish (Çöp)
8. Bazı isimler çoğul gibi göründüğü halde hem TEKİL hem de ÇOĞUL gibi kullanılır.
Barracks (Baraka) ® Barracks (Barakalar) , Series (Sıra,Dizin) ® Series ( Sıralar) , Works (Atelye ) ® Works (Atelyeler)
9. Çoğul görünümlü bazı isimler ise TEKİL bir anlam taşır ve cümle içinde TEKİL bir isim gibi kullanılır.
News (Haber), Billiards ( Bilardo) , Ashes (Kül)
10. Tekil görünümlü bazı isimler ise ÇOĞUL anlam taşır.
Cattle (sığırlar) , People (İnsanlar ) , Police ( Polisler, Polis Teşkilatı )
11. İki parçadan oluşan giyim eşyaları ile bazı el aletleri DAİMA ÇOĞUL HALDE Bulunurlar.
Trousers (Pantolon) , Clothes (Giysi) , Glasses ( Gözlük ) , Pincers (Kerpeten) , Scissors ( Makas),Bellows (Körük )
SECTION III:
ADJECTIVES - SIFATLAR :
Sıfatlar,ismleri tanımlamak,onlar hakkında bilgi vermek, özelliklerini belirtmek için kullanılan sözcüklerdir.
Long (Uzun), Short ( Kısa), new (Yeni), Small (Küçük) Big ( Büyük), Old ( Eski/Yaşlı)
SIFATLARIN TÜRLERİ : Sıfatlar altı çeşittir.
1.Descriptive Adjectives : Tanımlayıcı Sıfatlar
Bu tür sıfatlar isimlerin nasıl olduğunu açıklayan (Rengini , Biçimini ,Sayısını, Durumunu) Sıfatlardır.
Good (İyi),Yellow (Sarı) , Hot (Sıcak) ,Clean (Temiz), Dirty( Kirli)
2.Demonstrative Adjectives : Gösterme Sıfatları :
This ®These
That ®Those
3.Distributive Adjectives: Üleştirme Sıfatları:
Both ( Her ikisi) ,Each (Herbiri) Every( Her) ,Either (Her bir) ,Neither ( Hiçbir)
4. Quatitive Adjectives: Nicelik Sıfatları :
Miktar belirtensıfatlardır.
Some( Biraz,Bir Miktar) ,Many(Birçok ,Sayı olarak), Much ( Çok,Miktar olarak) ,Few ( Az,az sayıda), All (Hepsi)
5. Interregative Adjectives: Soru Sıfatları :
Which(Hangisi), What (Ne) ,Whose( Kimin)
Bu Sıfatlar bazı isimlerin önüne gelerek onlarla ilgili soru oluşturur.
Which School, ( Hangi okul ?) What Book (Ne kitabı ?)
6. Possesive Adjectives : Mülkiyet Sıfatları :
My (Benim) , Your ( Senin)
İSİMLERDEN SIFAT YAPMA :
İsimler sonlarına bazı ekler alarak sıfa halide kullanılr.Bu eklerin başlıcaları şunlardır:
-y ; -ly;-able; -some; -an; - ian; -ful ; -ic; -ical; -ed ;- ish; - en; -like; - ous; - al;
YOU › ARE
HE › IS
SHE › İS
IT › İS
WE › ARE
YOU › ARE
THEY › ARE
EX: I am a student : Ben öğrenciyim.
You are a teacher. : Sen öğretmensin.
He is a doctor. : O doktordur.
She is a nurse. : O hemşiredir.
It is a cat. : O kedidir.
We are teachers. : Biz öğretmeniz.
You are doctors : Siz doktorsunuz.
They are students. : Onlar öğrencidir.
They are tables. : Onlar masadır.
SORU YAPMA : QUESTİON FORM:
Yukarıdaki cümleleri soru haline getirmek için yardımcı fiili ( Am, İs, Are) Başa getiririz.
This is a book › Is this a book ?
That is a pen › İs that a pen ?
She is a nurse › İs she a nurse ?
Bu cümleleri olumsuz yapmak için ise yardımcı fiilden sonra ( NOT) getirilir.
They are students. › They are not students.
We are teachers. › We are not teachers.
Olumsuz yaparken genellikle “Not” Yardımcı fiille kaynaşır. “İsn’t, aren’t” halini alır.
SECTİON II:
ÇOĞUL YAPMA KURALLARI:
İngilizcede bir ismi çoğul yapmak için değişik kurallar uygulanır.
1. Genellikle bir ismi çoğul yaparken ismin sonuna “ S ” eklenir.
Book › Books, Cat › Cats , Toy › Toys , Door › Doors
2. Sonu, “ O ,X ,CH , SH , SS , “ Gibi harflerle biten kelimeleri çoğul yaparken ismin sonuna “ ES” eklenir.
Box ›Boxes, Tomato › Tomatoes, Brush › Brushes, Glass › Glasses , Church › Churches
Exceptions: İstisnalar:
İngilizceye yabancı dillerden geçen kelimeler ile “ O” dan önceki harf sesli bir harf ise sadece “ S “ gelir.
Piano › Pianos, Photo › Photos , Dynamo › Dynamos, Kilo › Kilos, Porfolio › Portfolios, Studio › Studios, Radio ›Radios.
3. Sonu “ Y “ ile biten kelimelerde “Y”den önceki harf sesli ise ismin sonuna “ S “ gelir.
Toy › Toys , Boy › Boys , Key › Keys , Donkey › Donkeys.
Ancak sonu “ Y ” ile bittiği halde “ Y “ den önceki harf sessiz ise “ Y “ kalkar ,ismin sonuna “ İES” eklenir.
Lady › Laides, Baby › Babies , City › Cities , Story › Stories
4. Sonu “ F, FE “ ile biten kelimelerde ise “F” kalkar, ismin sonuna “ VES” eklenir.
Wife › Wives , Knife › Knives , Shelf › Shelves , Wolf › Wolves , Life › Lives
Bazı isimler “F,FE” ile bittiği halde sadece “ S “ eklenir.
Blief › Bliefs , Cliff › Cliffs , Roof › Roofs , Proof › Proofs
5. Bazı isimlerin çoğul yapılması ise içlerindeki sesli harflerin değişmesi ile olur.
Man ®Men , Woman ® Women , Foot ®Feet , Goose®Geese, Mouse ® Mice , Tooth ® Teeth,
6. Bazı balık ve hayvanların isimlerinin tekil halleri çoğul anlam verir.
Sheep (koyun) ®Sheep (koyunlar), Fish (Balık) ® Fish (Balıklar), Swine(Domuz) ® Domuzlar, Trout(Alabalık) ® Trout (Alabalıklar)
7. Bazı isimler her zaman TEKİL haldedir , ÇOĞUL Olamaz .
Advice(Öğüt, Tavsiye), Baggage( Bagaj), Furniture(Mobilya), İnformation (Bilgi) , News (Haber) , Rubbish (Çöp)
8. Bazı isimler çoğul gibi göründüğü halde hem TEKİL hem de ÇOĞUL gibi kullanılır.
Barracks (Baraka) ® Barracks (Barakalar) , Series (Sıra,Dizin) ® Series ( Sıralar) , Works (Atelye ) ® Works (Atelyeler)
9. Çoğul görünümlü bazı isimler ise TEKİL bir anlam taşır ve cümle içinde TEKİL bir isim gibi kullanılır.
News (Haber), Billiards ( Bilardo) , Ashes (Kül)
10. Tekil görünümlü bazı isimler ise ÇOĞUL anlam taşır.
Cattle (sığırlar) , People (İnsanlar ) , Police ( Polisler, Polis Teşkilatı )
11. İki parçadan oluşan giyim eşyaları ile bazı el aletleri DAİMA ÇOĞUL HALDE Bulunurlar.
Trousers (Pantolon) , Clothes (Giysi) , Glasses ( Gözlük ) , Pincers (Kerpeten) , Scissors ( Makas),Bellows (Körük )
SECTION III:
ADJECTIVES - SIFATLAR :
Sıfatlar,ismleri tanımlamak,onlar hakkında bilgi vermek, özelliklerini belirtmek için kullanılan sözcüklerdir.
Long (Uzun), Short ( Kısa), new (Yeni), Small (Küçük) Big ( Büyük), Old ( Eski/Yaşlı)
SIFATLARIN TÜRLERİ : Sıfatlar altı çeşittir.
1.Descriptive Adjectives : Tanımlayıcı Sıfatlar
Bu tür sıfatlar isimlerin nasıl olduğunu açıklayan (Rengini , Biçimini ,Sayısını, Durumunu) Sıfatlardır.
Good (İyi),Yellow (Sarı) , Hot (Sıcak) ,Clean (Temiz), Dirty( Kirli)
2.Demonstrative Adjectives : Gösterme Sıfatları :
This ®These
That ®Those
3.Distributive Adjectives: Üleştirme Sıfatları:
Both ( Her ikisi) ,Each (Herbiri) Every( Her) ,Either (Her bir) ,Neither ( Hiçbir)
4. Quatitive Adjectives: Nicelik Sıfatları :
Miktar belirtensıfatlardır.
Some( Biraz,Bir Miktar) ,Many(Birçok ,Sayı olarak), Much ( Çok,Miktar olarak) ,Few ( Az,az sayıda), All (Hepsi)
5. Interregative Adjectives: Soru Sıfatları :
Which(Hangisi), What (Ne) ,Whose( Kimin)
Bu Sıfatlar bazı isimlerin önüne gelerek onlarla ilgili soru oluşturur.
Which School, ( Hangi okul ?) What Book (Ne kitabı ?)
6. Possesive Adjectives : Mülkiyet Sıfatları :
My (Benim) , Your ( Senin)
İSİMLERDEN SIFAT YAPMA :
İsimler sonlarına bazı ekler alarak sıfa halide kullanılr.Bu eklerin başlıcaları şunlardır:
-y ; -ly;-able; -some; -an; - ian; -ful ; -ic; -ical; -ed ;- ish; - en; -like; - ous; - al;
İSİM
SIFAT
WİND
|
RÜZĞAR
|
WİNDY
|
RÜZĞARLI
|
FRİEND
|
ARKADAŞ
|
FRİENLY
|
ARKADAŞÇA
|
CARE
|
DİKKAT
|
CAREFUL
|
DİKKATLİ
|
CHİLD
|
COCUK
|
CHİLDİSH
|
ÇOCUKÇA
|
FAME
|
ÜN
|
FAMOUS
|
ÜNLÜ
|
MUSİC
|
MÜZİK
|
MUSİCAL
|
MÜZİKAL
|
COMFORT
|
RAHATLIK
|
COMFORTABLE
|
RAHAT
|
GOLD
|
ALTIN
|
GOLDEN
|
ALTINDAN
|
COMPARISION OF ADJECTIVE - SIFATLARIN
KARŞILAŞTIRILMASI :
Sifatlar Sahip oldugu özelliklerin derecelendirilmesi bakimindan üç şekilde bulunurlar.
1. Positive Degree :Tabii Derece: Kök halinde bulunan Sifatlardir.
Young , Tall , Small;Long; Short ; Big
2.Comperative Degree: Karşilaştirma Derecesi :
Bir şahis veya şeye ait olan sifatin başka bir şahs ait sifattan daha üstün oldugunu gösterir.
Bu iki Sifati karşilaştirirken dikkat Etmemiz gereken nokta bu siatin tek heceli olup oladigidir. Eger sifat tek heceden oluşuyorsa sifatin sonuna “ -er “ ekleyerek “daha üstün “ anlamı verilir.Ancak sıfat iki veya daha fazla heceden oluşmuşsa sıfatın önüne “ More “ eklenir.
Big ®Bigger ; Small ®Smaller; Cold ® Colder; Short ®Shorter
Beautiful ® more beautiful ; Expensive ® More expensive; Handsome ® more handsome
My car is Big . Ali’s car is Bigger than mine.
Nermin is Shor girl. Merve is Shorter than Nermin.
Ankara is cold city. Erzurum is Colder than Ankara.
Ali’s book is expensive. This book is more expensive than Ali’s book.
Zeynep is beutiful girl . Zehra is more beautiful than Zeynep.
3. Superlative Degree : En üstünlük Derecesi
Aynı özelliklere sahip üç sıfatın karşılaştırılması için tek heceli sıfatlarda sıfatın önüne “the” sonuna ise”-est” getirilir.
Short ® Shorter ® The shortest ; Tall ® Taller ® The tallest
İki veya daha fazla heceli sıfatların en üstünlük derecesi ise sıfatın önüne “THE Most”, sonuna “ -EST” eklenerek yapılır.
The most expensive; The most beautiful , The most useful ; The most handsome
Ali is hansome boy, Veli is more hansome than Ali . Mehmet is the most handsome boy in tjhe class.
Ayşe is beautiful girl , Merve is more beauitiful than ayşe . Zehra is the most beautiful girl in the class.
I am the most powerful man in the world !
Sifatlar Sahip oldugu özelliklerin derecelendirilmesi bakimindan üç şekilde bulunurlar.
1. Positive Degree :Tabii Derece: Kök halinde bulunan Sifatlardir.
Young , Tall , Small;Long; Short ; Big
2.Comperative Degree: Karşilaştirma Derecesi :
Bir şahis veya şeye ait olan sifatin başka bir şahs ait sifattan daha üstün oldugunu gösterir.
Bu iki Sifati karşilaştirirken dikkat Etmemiz gereken nokta bu siatin tek heceli olup oladigidir. Eger sifat tek heceden oluşuyorsa sifatin sonuna “ -er “ ekleyerek “daha üstün “ anlamı verilir.Ancak sıfat iki veya daha fazla heceden oluşmuşsa sıfatın önüne “ More “ eklenir.
Big ®Bigger ; Small ®Smaller; Cold ® Colder; Short ®Shorter
Beautiful ® more beautiful ; Expensive ® More expensive; Handsome ® more handsome
My car is Big . Ali’s car is Bigger than mine.
Nermin is Shor girl. Merve is Shorter than Nermin.
Ankara is cold city. Erzurum is Colder than Ankara.
Ali’s book is expensive. This book is more expensive than Ali’s book.
Zeynep is beutiful girl . Zehra is more beautiful than Zeynep.
3. Superlative Degree : En üstünlük Derecesi
Aynı özelliklere sahip üç sıfatın karşılaştırılması için tek heceli sıfatlarda sıfatın önüne “the” sonuna ise”-est” getirilir.
Short ® Shorter ® The shortest ; Tall ® Taller ® The tallest
İki veya daha fazla heceli sıfatların en üstünlük derecesi ise sıfatın önüne “THE Most”, sonuna “ -EST” eklenerek yapılır.
The most expensive; The most beautiful , The most useful ; The most handsome
Ali is hansome boy, Veli is more hansome than Ali . Mehmet is the most handsome boy in tjhe class.
Ayşe is beautiful girl , Merve is more beauitiful than ayşe . Zehra is the most beautiful girl in the class.
I am the most powerful man in the world !
UNIT I.
LESSON II.
ARTICLES: TANIM EDATLARI.
Tanım edatları A ( an) ve The sözcükleridir. A(an) belirsiz tanım edatı ( indefinite article) The ise ( Definite article) Belirli tanım edatıdır.
The Indefinite article- Belirsiz tanım edatı (a-an) :
İsimlerin önüne gelerek “bir, herhangi bir” anlamı veren a belirsiz tanım edatı (a,e, i,o,u)sesli harfleriyle veya okunmayan “ H” harfiyle başlayan kelimelerin önüne geldiginde “an” şekline girer.
Sayilabilen tekil isimlerin önüne gelen “a/an” tanım edatı o şeyin bu isimle isimlendirilen türünün içinden herhangi biri olduğunu belirtir.
A chair ( bir sandalye)
A book (bir kitap )
A man
An apple
An hour
A /An tanım edatının kullanıldığı yerler:
1. Özel bir şahıs veya şeyi belirtmeyen hehangi bir sayılabilen tekil isimlerin önünde :
I saw a bird.
Take a chair.
Read a story.
We live in an apartment..
2. Bir sınıf veya topluluğu belirtmek için tekil isimlerin önünde :
a cow is a useful animal.
A baby needs care.
A triangle has three corners.
3. Meslek isimlerini de kapsayan isimler ,dinler , sınıflarla ve isim tamlayıcısı olarak:
He is a dactor.
She is a nurse.
He is a muslim
Turgut become an engineer.
4. Bazı ölçü ifadelerinde :
a dozen
a couple
half a kilo
a quarter
5. Fiyat, sürat , oran ifadelerinde :
500 liras a meter
2 dollars a packet
120 kilometers an hour
6. What ile başlayan bazı cümlelerde :
What a cold day.
What a lovely girl
What a dirty boy.
Belirsiz tanımedatı( a/ an ) kullanılmadığı yerler :
1. Çoğul ve sayılamayan isimlerin önünde :
A cat ® cats , an orange ® oranges coffe ,water, wine sugar, salt ,tea, paper etc.
Advice, news, information, furniture baggage gibi çoğul anlam taşıyan kelimeler olduğundan (a/ an ) kullanılamaz .
2. Happines, fear ,death ,beauty ,courage gibi soyut anlamlı kelimelerin önünde kullanılamaz.
3. Yemek öğünlerinin önünde (A/an) kullanılamaz.
We have breakfast at seven.
Lunch time is between tweleve and one o’clock.
We ‘ll go to dinner soon.
Tanım edatları A ( an) ve The sözcükleridir. A(an) belirsiz tanım edatı ( indefinite article) The ise ( Definite article) Belirli tanım edatıdır.
The Indefinite article- Belirsiz tanım edatı (a-an) :
İsimlerin önüne gelerek “bir, herhangi bir” anlamı veren a belirsiz tanım edatı (a,e, i,o,u)sesli harfleriyle veya okunmayan “ H” harfiyle başlayan kelimelerin önüne geldiginde “an” şekline girer.
Sayilabilen tekil isimlerin önüne gelen “a/an” tanım edatı o şeyin bu isimle isimlendirilen türünün içinden herhangi biri olduğunu belirtir.
A chair ( bir sandalye)
A book (bir kitap )
A man
An apple
An hour
A /An tanım edatının kullanıldığı yerler:
1. Özel bir şahıs veya şeyi belirtmeyen hehangi bir sayılabilen tekil isimlerin önünde :
I saw a bird.
Take a chair.
Read a story.
We live in an apartment..
2. Bir sınıf veya topluluğu belirtmek için tekil isimlerin önünde :
a cow is a useful animal.
A baby needs care.
A triangle has three corners.
3. Meslek isimlerini de kapsayan isimler ,dinler , sınıflarla ve isim tamlayıcısı olarak:
He is a dactor.
She is a nurse.
He is a muslim
Turgut become an engineer.
4. Bazı ölçü ifadelerinde :
a dozen
a couple
half a kilo
a quarter
5. Fiyat, sürat , oran ifadelerinde :
500 liras a meter
2 dollars a packet
120 kilometers an hour
6. What ile başlayan bazı cümlelerde :
What a cold day.
What a lovely girl
What a dirty boy.
Belirsiz tanımedatı( a/ an ) kullanılmadığı yerler :
1. Çoğul ve sayılamayan isimlerin önünde :
A cat ® cats , an orange ® oranges coffe ,water, wine sugar, salt ,tea, paper etc.
Advice, news, information, furniture baggage gibi çoğul anlam taşıyan kelimeler olduğundan (a/ an ) kullanılamaz .
2. Happines, fear ,death ,beauty ,courage gibi soyut anlamlı kelimelerin önünde kullanılamaz.
3. Yemek öğünlerinin önünde (A/an) kullanılamaz.
We have breakfast at seven.
Lunch time is between tweleve and one o’clock.
We ‘ll go to dinner soon.
Lesson
III.
The definte article - Belirli tanım edatı
: (The)
Belirli tanım edatı diye adlandırılan “The “ sözcüğü tekil,çoğul, sayılabilen sayılamayan ,bütün isimlerin önünde kullanılabilir ve onların bilinen ve aynı cins şeylerin içinden herhangi biri değil belirli ve bilinen olduğunu işaret eder.
The man ® adam (bu adam- bilinen adam)
The chair ® sandalye (bu sandalye- bilinen sandalye)
Belirli tanım edatını kullanıldığı yerler :
1. Dünyada sedece bir tane olan isimlerin önünde :
The earth
The sky
The moon
The east
2. Sözün başında geçtiği için artık bilinen bir şey durumunda olan isimlerin önünde :
I saw a bird .The bir was fliying.
Give me a book. The book you bought it from the schhool
We met a girl. The girl came with us.
He gave me a book .The book was very interesting.
3. Bir cümlecik ilave edilerek isim hakkında bir açıklama yapılması nedeniyle isim tanınmışsa:
The man we met yesterday.
The house they bought.
The building on the hill.
4. Bulnduğu yer bilinen isimlerin önünde :
They are in the park.
The ball is under the chair.
The map is on the wall.
5. En üstünlük derecesindeki sıfatların önünde :
This is the widest street inthe city.
She is the most beautiful girl inthe class.
My car is the fastest car in the town.
6. The özel isimli deniz, nehir , takım adaları , sıra dağlar çoğul isimli ülkeler ,ve çöller önünde kullanılır :
The Alps
The Sahara
The Nederlands
The Antartic
The Adriatic
The U.S.A
The Bahamas
The Kızılırmak
Belirli tanım edatı diye adlandırılan “The “ sözcüğü tekil,çoğul, sayılabilen sayılamayan ,bütün isimlerin önünde kullanılabilir ve onların bilinen ve aynı cins şeylerin içinden herhangi biri değil belirli ve bilinen olduğunu işaret eder.
The man ® adam (bu adam- bilinen adam)
The chair ® sandalye (bu sandalye- bilinen sandalye)
Belirli tanım edatını kullanıldığı yerler :
1. Dünyada sedece bir tane olan isimlerin önünde :
The earth
The sky
The moon
The east
2. Sözün başında geçtiği için artık bilinen bir şey durumunda olan isimlerin önünde :
I saw a bird .The bir was fliying.
Give me a book. The book you bought it from the schhool
We met a girl. The girl came with us.
He gave me a book .The book was very interesting.
3. Bir cümlecik ilave edilerek isim hakkında bir açıklama yapılması nedeniyle isim tanınmışsa:
The man we met yesterday.
The house they bought.
The building on the hill.
4. Bulnduğu yer bilinen isimlerin önünde :
They are in the park.
The ball is under the chair.
The map is on the wall.
5. En üstünlük derecesindeki sıfatların önünde :
This is the widest street inthe city.
She is the most beautiful girl inthe class.
My car is the fastest car in the town.
6. The özel isimli deniz, nehir , takım adaları , sıra dağlar çoğul isimli ülkeler ,ve çöller önünde kullanılır :
The Alps
The Sahara
The Nederlands
The Antartic
The Adriatic
The U.S.A
The Bahamas
The Kızılırmak
LESSON
IV.
PRONOUNS- ZAMİRLER:
Zamirler isimlerin yerlerine kullanılan sözcüklerdir.Bir cümlede bir ismi iki kere kullanmamak için çoğu kez onun ikinci kez geçtiği yere zamir konur.
ZAMİRLERİN TÜRLERİ :
1. PERSONAL PRONOUNS -ŞAHIS ZAMIRLERI:
2. POSSESSIVE PRONOUNS- MÜLKIYET ZAMIRLERI:
3. REFLEXIVE PRONOUNS- DÖNÜŞÜMLÜ ZAMIRLER:
Zamirler isimlerin yerlerine kullanılan sözcüklerdir.Bir cümlede bir ismi iki kere kullanmamak için çoğu kez onun ikinci kez geçtiği yere zamir konur.
ZAMİRLERİN TÜRLERİ :
1. PERSONAL PRONOUNS -ŞAHIS ZAMIRLERI:
2. POSSESSIVE PRONOUNS- MÜLKIYET ZAMIRLERI:
3. REFLEXIVE PRONOUNS- DÖNÜŞÜMLÜ ZAMIRLER:
Bu zamir çeşitlerini toplu halde görelim
YALIN HALDEKI ŞAHIS ZAMIRLERI
|
ŞAHIS ZAMIRININ -e, -i HALİ
|
MÜLKİYET SIFATI
|
MÜLKİYET ZAMİRİ
|
DÖNÜŞÜMLÜ ZAMİRLER
|
I
BEN
|
ME BENİ,BANA
|
MY BENİM
|
MİNE BENİMKİ
|
MYSELF
|
YOU SEN
|
YOU SENİ, SANA
|
YOUR SENİN
|
YOURS SENİNKİ
|
YUORSELVES
|
HE
O
|
HİM ONU,ONA
|
HİS ONUN
|
HİS ONUNKİ
|
HİMSELF
|
SHE O
|
HER ONU,ONA
|
HER ONUN
|
HERS ONUNKİ
|
HERSELF
|
IT
O
|
IT ONU,ONA
|
ITS ONUN
|
------
|
ITSELF
|
WE BİZ
|
US BİZİ,BİZE
|
OUR BİZİM
|
OURS BİZİMKİ
|
OURSELVES
|
YOU SİZ
|
YOU SİZİ, SİZE
|
YOUR SİZİN
|
YOURS SİZİNKİ
|
YOURSELVES
|
THEY ONLAR
|
THEM ONLARI,ONLARA
|
THEİR ONLARIN
|
THEİRS ONLARINKİ
|
THEMSELVES
|
ŞİMDİDE BU TABLODAKİLERE BİRER ÖRNEK
VERELİM.
I play tennis. He saw me./ Give me a book.
You drink tea. He loves you ./ I will give you.
He reads book. I know him. / She gave him water.
She is a student. I saw her / I told her a story.
It is a cat. I can’t do it. / I made it for you.
We are teachers. She remerbred us. / she will come us.
You are doctors.
I play tennis. He saw me./ Give me a book.
You drink tea. He loves you ./ I will give you.
He reads book. I know him. / She gave him water.
She is a student. I saw her / I told her a story.
It is a cat. I can’t do it. / I made it for you.
We are teachers. She remerbred us. / she will come us.
You are doctors.
LESSON
V.
VERBS- FİİLER :
Fiiller iş, oluş ,hareket bildiren sözcüklerdir. Ayrıca fiiller eylem veye durumu gösterirken o eylemlerin ne zaman gerçekleştiğini de belirtirler.
Fiillerin türleri :
İngilizce de iki tür fiil vardır.
1. Auxilary Verbs - Yardımcı Fiiller
Sayıları 12 olan yardımcı fiiller şunlardır :
To be May
To have Must
To do Will
To dare Shall
To need Ought
Can Used
Bu yardımcı fiiller olumlu bir cümleyi soru veya olmsuz yapmaya yaradığı gibi zamanların meydana getirilmesine de yardım ederler.
2. Ordinary Verbs - Olağan Fiiller : Yukarıdaki on iki Yardımcı Fiilin Dışında kalan bütün fiiller olağan fiillerdir. Bu fiilleri Simple past - Basit geçmiş veya Present perfect - Şimdiki Bitmiş zaman yapısına çevirirken fiilin sonuna "ED" ekleriz. Kısaca bu kurala uyan fiillere Regular verbs - Düzenli Fiiller diyoruz. olağan fiillerdir.
3. IRREGULAR VERBS: Bu Fiiller yukarıda bahsettiğimiz gibi sonlarına "ED" eki almayıp değişik şekillerde 2.ve3. hallerinde kullanılan fiillerdir . Bu yüzden bu tür fiillere "IRREGULAR VERBS - DÜZENSİZ FİİLLER" diyoruz. Şimdi bu fiilleri toplu olarak görelim.
Fiiller iş, oluş ,hareket bildiren sözcüklerdir. Ayrıca fiiller eylem veye durumu gösterirken o eylemlerin ne zaman gerçekleştiğini de belirtirler.
Fiillerin türleri :
İngilizce de iki tür fiil vardır.
1. Auxilary Verbs - Yardımcı Fiiller
Sayıları 12 olan yardımcı fiiller şunlardır :
To be May
To have Must
To do Will
To dare Shall
To need Ought
Can Used
Bu yardımcı fiiller olumlu bir cümleyi soru veya olmsuz yapmaya yaradığı gibi zamanların meydana getirilmesine de yardım ederler.
2. Ordinary Verbs - Olağan Fiiller : Yukarıdaki on iki Yardımcı Fiilin Dışında kalan bütün fiiller olağan fiillerdir. Bu fiilleri Simple past - Basit geçmiş veya Present perfect - Şimdiki Bitmiş zaman yapısına çevirirken fiilin sonuna "ED" ekleriz. Kısaca bu kurala uyan fiillere Regular verbs - Düzenli Fiiller diyoruz. olağan fiillerdir.
3. IRREGULAR VERBS: Bu Fiiller yukarıda bahsettiğimiz gibi sonlarına "ED" eki almayıp değişik şekillerde 2.ve3. hallerinde kullanılan fiillerdir . Bu yüzden bu tür fiillere "IRREGULAR VERBS - DÜZENSİZ FİİLLER" diyoruz. Şimdi bu fiilleri toplu olarak görelim.
TENSES
|
Subject
|
Positive Form
|
Question form
|
Negative Form
|
Adverbs of time
|
ZAMANLAR
|
Özne
|
Olumlu Yapı
|
Soru Şekli
|
Olumsuz yapı
|
Zaman zarfları
|
Simple Present Tense
|
I drink milk
|
I drink milk.
|
Do I drink milk ?
|
I don't drink milk.
|
Usually, everyday, always
|
Basit geniş Zaman
|
|
He plays tennis.
|
Does he play tennis ?
|
He doesn't play tennis.
|
Genellikle, Herzaman
|
|
|
|
|
|
|
Present Continious tense
|
|
I am playing tennis.
|
Am I playing tennis ?
|
I am not playing tennis.
|
Now, at the moment
|
Sürekli Şimdiki zaman
|
|
He is drinking milk.
|
Is he drinking milk ?
|
He isn't drinking milk.
|
Şimdi, Şu anda
|
|
|
|
|
|
|
Simple Past Tense
|
|
I played tennis.
|
Did I play tennis ?
|
I didn't play tennis.
|
Yesterday ,Last week
|
Basit Geçmiş Zaman
|
|
He drank milk.
|
Did he rink milk ?
|
He didn't drink milk.
|
Dün, geçen Hafta
|
|
|
|
|
|
|
Past Continious Tense
|
|
We were playing tennis.
|
Were we playing tennis ?
|
We weren't playing tennis.
|
Yesterday ,Last week
|
Sürekli geçmiş zaman
|
|
He was drinking milk.
|
Was he drinking milk ?
|
He wasn't drinking milk.
|
Dün, geçen Hafta
|
|
|
|
|
|
|
Present Perfect Tense
|
|
I have played tennis.
|
Have I played tennis ?
|
I haven't played tennis.
|
Yesterday, For, since
|
Şimdiki Bitmiş Zaman
|
|
He has drunk milk.
|
Has he drunk milk ?
|
He hasn't drunk milk.
|
Dün, ...den beri
|
|
|
|
|
|
|
Present Perfect Cont. Tense
|
|
We have been playing tennis.
|
Have we been playing tennis ?
|
We haven't been playing tennis.
|
Yesterday, Last week, For, since
|
Sürekli Şimdiki Bitmiş Zaman
|
|
He has been drinking milk.
|
Has he been drinking milk ?
|
He hasn't drinking milk.
|
Dün, geçen Hafta, ...den beri
|
|
|
|
|
|
|
Future Tense
|
|
I will play tennis.
|
Will I play tennis ?
|
I will not (wont) play tennis.
|
Tomorrow, Next week
|
Gelecek Zaman
|
|
He will drink milk.
|
Will he drink milk ?
|
He will not(wont) drink milk.
|
Yarın ,Gelecek Hafta
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder