Personel
Maliyetleri :
Konaklama Sektörü, emeğin oldukça yoğun olarak tüketildiği bir iş koludur. Günümüz teknolojisinde otomasyon ve lojistik hizmetlerindeki çok hızlı gelişmelere karşın, çalışan personel son derede önemli bir değerdir.
Bütçeleme ve diğer birtakım çalışmalarda yalnızca kafa sayısı olarak ele alınan çalışanların işletmeye maliyetleri, işletmelerin bugünkü toplam giderlerinin neredeyse yüzde kırkını oluşturmaktadır.
Çalışanlar açısından yalnıca ele geçen net ücret olarak görülen maliyetlerin işletmeye yansıması nasıldır, şimdi ona bakalım :
- Brüt Ücretler
- Fazla Mesai Ücretleri
- S.S.K. İşveren Payı
- İşsizlik. Sigortası. İşveren. Payı
- Sos. Güvenlik. Destekleme. Primi
- İhbar Tazminatları
- Kıdem Tazminatları
- Personel Yemek Giderleri
- Servis (Ulaşım) Giderleri
- Lojman Giderleri
- Üniforma Giderleri
- Eğitim Giderleri
Görüleceği üzere, çalışan bir personelin işletmeye maiyeti sadece eline geçen ücretten oluşmamaktadır.
Böyle bir tabloda, madalyonun her iki tarafı da objektif davranmak zorundadır :
Çalışanlar işletmenin gelirlerini baz alıp, “işletme bu kadar para kazanıyor, bunun yanında benim maaşımın ne kadar etkisi olabilir ki ?” düşüncesinin yanında, işletmenin toplam giderlerini de göz önüne almak zorundadırlar.
İşverenler ise, çalışanların özlük haklarına saygı duyarak hak edişlerini eksiksiz ve tam olarak ödemelidir. Çalışanların Sigorta vb. primleri yasa gereğine uygun olarak tahakkuk edildikten sonra gerçekten ödenmelidir. Ücret zamlarından başlayarak, benzeri durumlarda her yıl “zarar ettik” derken ve zamları asgaride tutarken, milyonlarca EURO’ luk yatırımlarda ve işletmenin kapısına park ettiği özel aracını çalışanlarla dalga geçer gibi her 3 ayda bir üst modele taşımalarda biraz daha özenli ve duyarlı davranmalıdır.
Unutmamak gerekir ki, işletmeler bugün büyük oranda çalışanların üzerinden para kazanmaktadır. Oysa para kazanacakları nokta çalışanlar değil, tur operatörleri ve acentalardır.
Konaklama Sektörü, emeğin oldukça yoğun olarak tüketildiği bir iş koludur. Günümüz teknolojisinde otomasyon ve lojistik hizmetlerindeki çok hızlı gelişmelere karşın, çalışan personel son derede önemli bir değerdir.
Bütçeleme ve diğer birtakım çalışmalarda yalnızca kafa sayısı olarak ele alınan çalışanların işletmeye maliyetleri, işletmelerin bugünkü toplam giderlerinin neredeyse yüzde kırkını oluşturmaktadır.
Çalışanlar açısından yalnıca ele geçen net ücret olarak görülen maliyetlerin işletmeye yansıması nasıldır, şimdi ona bakalım :
- Brüt Ücretler
- Fazla Mesai Ücretleri
- S.S.K. İşveren Payı
- İşsizlik. Sigortası. İşveren. Payı
- Sos. Güvenlik. Destekleme. Primi
- İhbar Tazminatları
- Kıdem Tazminatları
- Personel Yemek Giderleri
- Servis (Ulaşım) Giderleri
- Lojman Giderleri
- Üniforma Giderleri
- Eğitim Giderleri
Görüleceği üzere, çalışan bir personelin işletmeye maiyeti sadece eline geçen ücretten oluşmamaktadır.
Böyle bir tabloda, madalyonun her iki tarafı da objektif davranmak zorundadır :
Çalışanlar işletmenin gelirlerini baz alıp, “işletme bu kadar para kazanıyor, bunun yanında benim maaşımın ne kadar etkisi olabilir ki ?” düşüncesinin yanında, işletmenin toplam giderlerini de göz önüne almak zorundadırlar.
İşverenler ise, çalışanların özlük haklarına saygı duyarak hak edişlerini eksiksiz ve tam olarak ödemelidir. Çalışanların Sigorta vb. primleri yasa gereğine uygun olarak tahakkuk edildikten sonra gerçekten ödenmelidir. Ücret zamlarından başlayarak, benzeri durumlarda her yıl “zarar ettik” derken ve zamları asgaride tutarken, milyonlarca EURO’ luk yatırımlarda ve işletmenin kapısına park ettiği özel aracını çalışanlarla dalga geçer gibi her 3 ayda bir üst modele taşımalarda biraz daha özenli ve duyarlı davranmalıdır.
Unutmamak gerekir ki, işletmeler bugün büyük oranda çalışanların üzerinden para kazanmaktadır. Oysa para kazanacakları nokta çalışanlar değil, tur operatörleri ve acentalardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder